WIADOMOŚCI

Renault nie pokazało jeszcze pełni osiągów R31
Renault nie pokazało jeszcze pełni osiągów R31
Zespół Renault wraz z Witalijem Pietrowem dzisiaj po raz pierwszy miał okazję sprawdzić nowy bolid- R31. Nowa konstrukcja Renault wyposażona w ruchome tylne skrzydło, system KERS i innowacyjny wydech, miała dzisiaj jednak trochę problemów natury mechanicznej, gdy okazało się, że pęknięte są przewody hamulcowe. W efekcie, czego Pietrow pokonał dzisiaj jedynie 28 okrążeń. Zespół sprawdził jednak wszystkie systemy bolidu oraz bacznie monitorował pracę tylnego skrzydła i zakres temperatur w newralgicznych częściach bolidu. Wszystko pracowało zgodnie z oczekiwaniami z fazy projektowej.
baner_rbr_v3.jpg
Witalij Pietrow
„Wspaniale jest powrócić na nowy sezon i wypróbować R31 po raz pierwszy. To nie był idealny dzień, ponieważ mieliśmy kilka problemów mechanicznych i straciliśmy trochę czasu, więc nie pokonaliśmy zbyt wielu okrążeń. Niemniej udało się nam sprawdzić wiele systemów w bolidzie, co było ważne dla nas. Wygląda na to, że wszystko działa poprawnie. Wypróbowałem KERS po raz pierwszy i trochę zajęło mi przywyknięcie do niego, gdyż wiadomo, że w tym roku kierowcy będą mocno zajęci w kokpicie. Wypróbowałem także opony Pirelli, ale ciężko było mi się czegokolwiek nauczyć, gdyż nie naciskaliśmy zbyt mocno, a w większości przypadków były to okrążenia wyjazdowe i zjazdowe.”

James Allison, dyrektor techniczny
„Niektóre problemy mechaniczne z bolidem sprawiły, że spędziliśmy w garażu więcej czasu niż się spodziewaliśmy. W konsekwencji tego nasz dzień był bardziej sprawdzeniem wszystkich systemów niż okazją do sprawdzenia osiągów. Potwierdziliśmy, że nasz bolid jeździ bez problemów w zakresie projektowanych przez nas temperatur granicznych i wykonaliśmy kilka pożytecznych przejazdów korzystając zarówno z ruchomego tylnego skrzydła, jak i systemu KERS. Kolejne dni testów powinny przynieść nam lepszy obraz sytuacji jeżeli chodzi o osiągi bolidu.”

Jutro za kierownicą R31 w Walencji zasiądzie Robert Kubica.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

63 KOMENTARZY
avatar
saint77

01.02.2011 19:55

0

I jutro powinno się zacząć prawdziwe testowanie. Jednak pomysł z pierwszym dniem dla Vitalija był rewelacyjny - bolidu nie rozbił i chwała mu za to. Robson jutro będzie mógł testować i ustawiać do woli:)


avatar
Maciej166

01.02.2011 19:56

0

Specjalnie przecieli przewody hamulcowe, aby Vitek nie jeździł więcej, co mogłoby spowodować bum ;p


avatar
dziarmol@biss

01.02.2011 19:57

0

Ucz się Witalij ucz ;-)) młodość nie wieczność


avatar
kempa007

01.02.2011 19:57

0

zaraz sie wszystkim odmieni zdanie...


avatar
mistrz15

01.02.2011 19:57

0

Problemy z hamulcami. Jutro na pewno będzie lepiej. Pietrow zapytany o wydech powiedział, że nie może o tym mówić ale wszystko działa ok


avatar
Grzesiek 12.

01.02.2011 19:58

0

Pierwsze koty za płoty ;) Martwi nieco mała liczba okrążeń Pietrowa . Ale na szczęście nie była to awaria która nie powinna na przyszłość stwarzać problemy ... Czas słaby , ale chyba nikt nie liczył na cuda w wykonaniu Pietrowa , wszak dalej się uczy ....... Prawdziwe testy dla LR zaczną się jutro ..... ;)))


avatar
van_daal

01.02.2011 19:59

0

"...okazało się, że pęknięte są przewody hamulcowe." ???? Czy one są z zakresu tych 8% starych podzespołów?


avatar
zelik76

01.02.2011 19:59

0

Vitek już skomle o przywyknięciu i nauce :)


avatar
rogas144

01.02.2011 20:00

0

No i to było jego zadaniem ;dd sprawdzić wszystkie systemy, czy są okej no i już ;dd prawdziwe testowanie zacznie się jutro :)) Powiedzcie mi skąd macie info o wydechu McLarena (podobno mają coś podobnego). Dzięki


avatar
SilverX

01.02.2011 20:05

0

No za McLarenem to prawda, mają coś podobnego, tak samo Mercedes pracuje też nad wydechem. Jestem ciekaw czy zdążą na jakieś testy.


avatar
Darktom15

01.02.2011 20:06

0

Panowie najważniejsze że nie rozbił bolidu :)


avatar
rogas144

01.02.2011 20:07

0

Ale skąd to info?


avatar
saint77

01.02.2011 20:09

0

Co do innowacyjnego wlotu powietrza - zauważyliście że prawie wszyscy go mają? Williams szczególnie "wysunięty" do przodu....


avatar
jaroadam

01.02.2011 20:12

0

I wszyscy którzy tak psioczyli że Robert nie jedzie pierwszego dnia testów mogą teraz odszczekać. Vit pojeździł, sprawdził hamulce, dogrzał samochód, trochę rozruszał pudło żeby wszystko pracowało jak należy, a jutro zaczną się prawdziwe testy. Logiczne że lepiej coby Vit sprawdzał czy da się tym wogóle jeździć i nie zabić - jego da się zastąpić a Roberta zdecydowanie trudniej :)))


avatar
Niker

01.02.2011 20:14

0

http://www .fotoszok .pl/show .php/305017_wydech .jpg .html co to za wylot?


avatar
Peti_bis

01.02.2011 20:18

0

A to ciekawe, że testowali z KERSEM. Swoją drogą ogromny plus dla Reno, że kominują: z wydechem, wleczone tylne zawieszenie niż mieliby nie ryzykować i taplać się w środku stawki. A tak albo wóz albo przewóz.


avatar
mariusz-f1

01.02.2011 20:19

0

No i ok :-) Witek zrobił swoje, Witek może.... A od jutra panowie "ostro" do... roboty.


avatar
rogas144

01.02.2011 20:20

0

15. Niker - może być wlot ;pp gdzieś tam są baterie, może je chłodzić a przy okazji strumień kierowany jest na dyfuzor. Trudno cokolwiek powiedzieć


avatar
PrzemoS1993

01.02.2011 20:22

0

15 to odbicie lakieru tam nic nie ma


avatar
kempa007

01.02.2011 20:25

0

Panowie, koncepcja Renault to rozwiniecie ubieglorocznego pomyslu Red Bulla- przed sezonem pewnie wiekszosc ekip bedzie miala taki wydech w ten czy inny sposob wspomagajaca dyfuzor (juz nie podwojny).


avatar
rogas144

01.02.2011 20:31

0

20. kempa007 RedBull miało to w tamtym roku? nie przypominam sobie..


avatar
Wiland

01.02.2011 20:33

0

A co tam odnośnie malowania kasku u Roberta. Onet mówi, że wraca do starych barw


avatar
hosiek___kagie

01.02.2011 20:35

0

dokładnie bedzie miał czerwony kask na srodku znaczek lotus-a a po boku polskie flagi


avatar
Ilona

01.02.2011 20:36

0

Szkoda jednak, że troche tego czasu Witkowi uciekło, przez problemy techniczne.


avatar
saint77

01.02.2011 20:36

0

@22. Wiland - Robert będzie miał kask z przewagą czerwonego koloru, z polską flagą malowaną z tyłu. Będzie się wyróżniał na tle czarnego:))) Bardzo podobny do tego sprzed dwóch lat.


avatar
Gwyn_Bleidd

01.02.2011 20:37

0

Oczywiscie ze mial


avatar
rogas144

01.02.2011 20:41

0

Usunięty


avatar
maciek71

01.02.2011 20:41

0

Usunięty


avatar
rogas144

01.02.2011 20:42

0

28. maciek71 pozdro ;d


avatar
hitme

01.02.2011 20:45

0

Jutro tez bedzie w granicach 7 8 miejsca :) robert bedzie testowal systemy moze po jutrze beda lepsze czasy pozdro


avatar
kempa007

01.02.2011 20:51

0

21. rogas144 red bull wymyslil koncepcje "dmuchanej podlogi" a to jest tylko ulepszona jej wersja. Pamietacie jak mechanicy red bulla zaslaniali tyl auta i jak podpuszczali konkurencje naklejajc falszywe atrapy wydechu na bolid?


avatar
Tristan

01.02.2011 20:54

0

kempa007 nie szalej, żeby mieć taki wydech cały samochód trzeba by przerobić od podstaw, nikt nie wie czy to w ogóle da jakąś przewagę, ale jeśli tak to ekipy bez tego będą się musiały nieźle napocić, by to skopiować i wprowadzić. To, że z RBR wszyscy kopiują pewne rozwiązania nie jest niczym dziwnym..


avatar
radkowiak

01.02.2011 20:57

0

Petrov można powiedzieć dzisiaj docierał nową furę Kubicy:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D


avatar
Wiland

01.02.2011 20:59

0

Chyba jednak trudniej będzie odróżnić od Pietrowa, chociaż barwy szłuszne. Drobne retusze i będzie pasował do Ferrari.


avatar
Zgred Zen

01.02.2011 21:01

0

14. jaroadam nie odszczekuje,bo Vettel ,Alonso czy też Rosberg jeżdzili pierwsi. McL jeżdzi przejściówką,to zaczął Paffett czyli uznane firmy postępują OK.Natomiast co do LPRG to możemy tylko mieć po takim dniu tylko obawy,bo widać,że jeszcze wszystko nie dograne, a tłumaczenieb i zwalanie na przewód hamulcowy tak słabego występu,/bo nawet Virgin wyprzedziła LRPG nie najlepiej świadczy w porównaniu do konkurentów ,którzy zrobili po 90 kólek i jest niepoważne jeśli chce się osiągać wysokie cele a Twoje "triumfalne" racje nie mają tu nic do rzeczy. Z poważaniem.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu